نشست وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو سازمان شانگهای (SCO)

ژانسیت تویمبایف رئیس هیئت مدیره و رئیس دانشگاه ملی فارابی قزاقستان، در نشست وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) که امسال به ریاست روسیه برگزار شد، شرکت کرد.

ژانسیت تویمبایف رئیس هیئت مدیره و رئیس دانشگاه ملی فارابی قزاقستان، در نشست وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) که امسال به ریاست روسیه برگزار شد، شرکت کرد.

این رویداد مهم شاهد حضور سایاسات نوربیک وزیر علوم و آموزش عالی جمهوری قزاقستان، ، والری فالکوف وزیر علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه،  دنیس گریبویف معاون وزیر آموزش و پرورش روسیه، نورآن نیازعلی اف معاون دبیرکل SCO،  روسای ادارات ذیربط کشورهای عضو و کشورهای ناظر SCO از جمله هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و بلاروس بود.

وزیر علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، با سخنرانی افتتاحیه این رویداد را آغاز کرد. وی در سخنرانی خود تأکید کرد که این نشست اولین رویداد در این سطح بالا در زمینه آموزش و پرورش SCO در 5 سال گذشته است.

در این نشست، روسای هیئت ها پروژه های ملی خود را برای تضمین آموزش با کیفیت و در دسترس ارائه و همچنین در مورد توسعه همکاری در این زمینه بحث و گفتگو کردند. توجه ویژه ای به مسائل مربوط به عملکرد پروژه آموزشی کلیدی در چارچوب سازمان - دانشگاه شبکه ای SCO - معطوف شد.

در جریان این نشست، ژانسیت تویمبایف بر روابط دیرینه و پربار دو کشور تأکید کرد.

وی گفت: "در 22 اکتبر 1992 روابط دیپلماتیک بین قزاقستان و روسیه برقرار شد. دو کشور در حال حاضر 32 سال است که در قالب چندجانبه فعالانه با یکدیگر تعامل دارند. اگر در مورد همکاری قزاقستان و روسیه در زمینه آموزش صحبت کنیم، امروز دانشگاه ملی فارابی توافقنامه با 140 دانشگاه، موسسه و سازمان پیشرو روسیه امضا کرده است. 7 شعبه از دانشگاه های روسیه در قزاقستان فعال هستند. هر ساله اساتید و دانشجویان ما دانش و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. تعداد پروژه های علمی مشترک نیز با هر سال افزایش می یابد. مطمئن هستم که در آینده، کار در این جهت فقط توسعه و گسترش خواهد یافت."

در پایان، شرکت کنندگان در این نشست از طرف روسی به خاطر مهمان نوازی و سطح بالای سازماندهی و برگزاری هشتمین نشست وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو SCO قدردانی کردند.

تهیه شده در وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ج.ا.ایران_آلماتی قزاقستان

منبع:

https://farabi.university/news/87695

کد خبر 19164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =